Toen de eerste uitleg van deze opdracht kwam, brak het zweet me wel een beetje uit. De opdracht bestond uit zoveel lagen, dat het eerste overzicht er niet echt was. Maar gaandeweg werd steeds duidelijker wat de bedoeling was en toen ik eenmaal begon met het analyseren van de film, was er geen houden meer aan. Zoals Irma ook al schrijft: wat is er enorm veel te vinden. Na de eerste keer goed kijken naar de film vallen al wel een aantal zaken op, maar dat wordt echt steeds meer. Je legt steeds meer associaties en dat wordt echt steeds leuker! Het is heel erg leuk om met andere ogen naar een animatiefilm te kijken en hierbij te leren hoe je een dergelijke film in de klas kan inzetten. Je zou erg zelfs het T-Pack model op los kunnen laten, want met sommige films (waaronder de film die wij hebben gebruikt) kan je vakoverschrijdend bezig zijn (geschiedenis). Een hele boeiende ervaring die goed te gebruiken is in de klas.
Jammer dat de laatste les iets te weinig tijd had, zodat de presentaties vrij snel moesten gebeuren, want het was leuk geweest om wat dieper op de diverse presentaties in te gaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten