dinsdag 17 april 2012

Een eventuele vervolgles

Eventueel kan hier nog een vervolg les op gemaakt worden. Dit zou dan een combinatie zijn van Drama en dan specifiek Tableau Vivant met het gebruik van de achterdoeken die in een vorige les gemaakt zijn.
Een aantal scènes worden door middel van Tableau Vivant nagespeeld. De leerkracht maakt van elk levend schilderij een aantal foto's. Door middel van een podcast kan de originele tekst van de scènes onder de foto's geplaatst worden.
Het lesdoel voor de leerlingen hierbij is het neerzetten van de typetjes in een compositie die een scene weergeeft van de originele film.

Als inleiding zou dan de karakters door gesproken worden waarbij de leerkracht aangeeft de bewegingen te overdrijven als ook de emoties te overdrijven. Dit ter voorbereiding op Tableau Vivant; levend schilderij.

In de kern wordt uitgelegd wat Tableau Vivant is nl. levend schilderij. De leerlingen gaan in groepjes een levend schilderij maken waarin ze in karakteristieke poses een aantal stilstaande beelden neerzetten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het achterdoek die in een eerdere les is gemaakt.

Het slot zou kunnen zijn het aan elkaar laten zien van de beelden waarna er van elk beeld een foto wordt gemaakt. Zo maakt de leerkracht van elke scène een aantal foto's die dan in de podcast verwerkt kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten